سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
صفحه نخست
پست الکترونیک
صفحه ی مشخصات
خانگی سازی
ذخیره کردن صفحه
اضافه به علاقه مندیها
موضوعات سایت
آرشیو سایت

بهمن 1387
اردیبهشت 1388
خرداد 1388

سایت های مفید

پایگاه اطلاع رسانی مردم

مدرک لیسانس خاتمی و 3 پرسش ساده
تاریخ :جمعه 87 بهمن 4 ساعت : ساعت 12:29 عصر نظرات : ()

                                                

 دکتر عبدالرضا داوری: طی یک هفته اخیر اخباری در خصوص نحوه صدور مدرک لیسانس آقای سیدمحمد خاتمی در رسانه های رسمی و سایت های خبری منتشر شده که بسیار تامل برانگیز بوده و پرسشهایی را در اذهان عمومی ایجاد کرده است.

دوشنبه هفته گذشته ابتدا سایت خبری «البرز» ضمن بررسی تصویر منتشر شده از مدرک لیسانس سید محمد خاتمی، درباره اصالت آن پرسش‌هایی را مطرح کرده بود.

در گزارش این سایت آمده بود: «آنچنان که تصویر این مدرک نشان می‌دهد آقای سیدمحمد خاتمی فرزند سید روح ا... دارای شناسنامه شماره 153 صادره از یزد متولد 1322 در تیرماه 1348 تحصیل در رشته فلسفه را در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان با موفقیت به پایان برده و دانشنامه لیسانس دریافت کرده است.»

البرز در ادامه افزوده بود: «اما آنچه کمی شک ‌برانگیز است سربرگ این دانشنامه است که متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران در سال 1348 است! البته شاید عنوان شود به دلیل تحصیلات حوزوی مدرک معادل لیسانس به آقای خاتمی اعطا شده اما تاکید بر اتمام تحصیل در رشته فلسفه در دانشگاه اصفهان این فرضیه را رد می‌کند. ضمن آن‌که با تصور صدور این مدرک در دوره حکومت جمهوری اسلامی ایران تاریخ مهر و امضای سمت راست پایین صفحه روز 29 اسفند سال 1349 را نشان می‌دهد؛ روزی که معمولا» برای آغاز سال نو تعطیل است!»

پس از آن خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: مدرک لیسانس سید محمد خاتمی در سال 80 همزمان با ریاست جمهوری وی صادر شده است.

این گزارش می افزاید: پیرو درج گزارشی در یک سایت اینترنتی در خصوص احتمال جعلی بودن مدرک لیسانس سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان که بر مبنای احتمال مخدوش بودن تاریخ و سربرگ مدرک وی اعلام شده بود، یک منبع آگاه در دانشگاه اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: آقای سید محمد خاتمی در سال 1344 در رشته فلسفه دانشگاه اصفهان ثبت نام نموده و تحصیلات خود را با موفقیت پایان برده است.

وی در عین حال افزود: البته دانشنامه لیسانس آقای خاتمی 36 سال بعد و همزمان با آغاز دوره دوم ریاست جمهوری وی در تاریخ 17 شهریور 1380 توسط رییس وقت دانشگاه اصفهان صادر شده و در اختیار وی که آن زمان در منصب ریاست جمهوری بود قرار گرفته است.

روز شنبه اما مجددا در همین راستا خبری توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) منتشر شد که بر ابهامات موضوع مدرک لیسانس آقای خاتمی افزود.

ایرنا در همین ارتباط گزارش داد:»در زمان صدور مدرک لیسانس سید محمد خاتمی در سال 80 هیچ سابقه تحصیلی از وی در این دانشگاه موجود نبوده است.

اخبار رسیده به ایرنا دراین زمینه حاکی است که مدرک لیسانس فلسفه آقای خاتمی در زمان ریاست جمهوری وی صادر گردید و هنگام صدور این مدرک هیچ نوع پرونده تحصیلی و ریزنمرات مربوطه که فارغ التحصیلی آقای خاتمی را تائید نماید در این دانشگاه موجود نبود.

گفته می شود که مدرک لیسانس آقای خاتمی تنها بر مبنای پی گیری و دستور مستقیم رییس وقت دانشگاه اصفهان و همزمان با سفر آقای خاتمی به اصفهان ، در شهریور 80 صادر شده است.

البته گویا مدتی بعد از صدور مدرک لیسانس برای آقای خاتمی ، پرونده ای برای نمایش سوابق تحصیلی وی در دانشگاه اصفهان ایجاد شد.

به نظر می رسد، موضوع پرونده تحصیلی آقای خاتمی در دانشگاه اصفهان و نحوه صدور مدرک لیسانس برای وی واجد پیچیدگی هایی است که لازم است وزارت علوم و دستگاه‌های نظارتی ذیربط این مسأله را برای تنویر افکار عمومی بررسی نمایند. البته تا اعلام نظر رسمی مراجع ذیصلاح در خصوص قانونی یا غیر قانونی بودن سازوکارهای صدور مدرک لیسانس آقای خاتمی باید صبر کرد تا مشخص شود که آیا صدور مدرک تحصیلی وی بر اساس شایستگی های دانشگاهی و علمی بوده یا بر اساس استفاده از رانت ریاست جمهوری چنین مدرکی در زمان حضور آقای خاتمی در راس قوه مجریه صادر شده است.

با این حال آن‌چه مشخص است این‌که آقای خاتمی تا پیش از شهریور هیچ نوع گواهینامه یا مدرکی مبنی بر این‌که وی فارغالتحصیل دوره کارشناسی فلسفه است از دانشگاه اصفهان دریافت ننموده است.

در همین رابطه سوال مشخص را از حضور رییس جمهور سابق کشورمان مطرح می نمایم که امیدوارم به دلیل لزوم تنویر افکار عمومی پاسخی در خور را از ایشان دریافت نمایم:

- جناب آقای خاتمی! در حکم کارگزینی جنابعالی- در دوران تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- مقطع تحصیلی شما «لیسانس» ذکر شده است حال آن‌که بنا بر همه مستندات موجود جنابعالی در آن زمان هیچ نوع مدرک تحصیلی که لیسانسیه بودن شما را تائید کند در اختیار نداشتید.پس چگونه و براساس کدام ضوابط، اداره کل کارگزینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن زمان نسبت به صدور چنین حکمی اقدام نموده است؟ آیا نمی توان پذیرفت که ملاحظات مربوط به موقعیت جنابعالی به عنوان مقام عالی وزارت ارشاد چنین عمل غیر قانونی را رقم زده است؟

- جناب آقای خاتمی! در تمام دورانی که جنابعالی به عنوان وزیر ارشاد فعالیت می نمودید مطبوعات کشور که تحت نظارت مستقیم وزارت متبوع شما بودند غالبا شما را «دکتر خاتمی» می خواندند(که البته همچنان روزنامه اطلاعات به این سنت قدیمی پایبند است) این تبلیغات رسانه ای در شرایطی که جنابعالی هنوز مدرکی دال بر لیسانس در اختیار نداشتید هیچ‌گاه با مخالفت یا ممانعت شما روبرو نشد.چرا؟

- جناب آقای خاتمی! جنابعالی در تبلیغات انتخاباتی منتهی به خرداد خود را فارغ التحصیل لیسانس فلسفه معرفی می کردید حال آن‌که در این رابطه هیچ‌گاه مدرکی در اختیار نداشتید. آیا فکر می کنید که با مردم صادقانه رفتار کرده اید؟


نویسنده:مجید نصرتی  

نوای سایت

تبلیغات سایت

 

ارتباط آنلاین

آخرین ارسالی ها
فرزندانهاشمی
پنج پیشنهاد روزنامه امریکایی به اوباما برای تشدید آشوبهای تهران
افشاگری مجله آلمانی شوایتس
گزارش تجمع دانشجویان مقابل دادستانی تهران
اعلام برائت آیتالله خزعلی از فرزندش
/تکرار/ با حضور پر شکوه مردم؛
اطلاعیه معاونت ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر رییسجمهور:
مصطفی پورمحمدی در نامهای خطاب به موسوی:
راهپیمایی 150 کیلومتری طلاب قم برای بیعت با رهبری
کدخدایی:
حرکت خودجوش موتورسواران حزب الله در تهران برگزار شد
فرزند و برادر دو شهید حوادث اخیر در گفتگو با فارس:
سیدحسن نصرالله حضور گسترده مردم ایران در انتخابات را ستود
مشاور سابق اطلاع رسانی و ارتباطات هاشمی رفسنجانی
یگاه تحلیلی پولیتیکوی آمریکا:
[همه عناوین(71)][عناوین آرشیوشده]

Atom | RSS 1.0 | RSS 2.0 | RSD | Email | Valid CSS3| modafeclip 2.0
Design:ModaFeclip.com
.تمامی حقوق مطالب، تصاویر و طرح قالب برای مدافع کلیپ محفوظ است، نقل و استفاده از آنها در سایت ها و نشریات تنها با اجازه مدیران امکانپذیز میباشد