سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
صفحه نخست
پست الکترونیک
صفحه ی مشخصات
خانگی سازی
ذخیره کردن صفحه
اضافه به علاقه مندیها
موضوعات سایت
آرشیو سایت

بهمن 1387
اردیبهشت 1388
خرداد 1388

سایت های مفید

پایگاه اطلاع رسانی مردم

یگاه تحلیلی پولیتیکوی آمریکا:
تاریخ :پنج شنبه 88 خرداد 28 ساعت : ساعت 12:58 صبح نظرات : ()
کارشناسان مسائل ایران از مردمی بودن احمدی نژاد غافل بودند .

پایگاه اطلاع رسانی مردم : یک پایگاه تحلیلی آمریکایی در گزارشی درباره انتخابات ایران تاکید می‌کند که بیشتر "کارشناسان ایران " مانند سال 1384 درباره کارایی احمدی نژاد به عنوان یک سیاستمدار و نامزد انتخاباتی مردمی دچار بی توجهی بودند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مردم ، پایگاه تحلیلی "پولیتیکو " آمریکا در مقاله‌ای با عنوان "احمدی‌نژاد پیروز شد " درباره انتخابات ایران نوشت: بسیاری از سیاستمداران آمریکایی و "کارشناسان ایران " بدون هیچ مدرکی انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد را که با رای 2/62 درصدی پیروز شد به عنوان تقلب رد کرده‌اند.
این پایگاه تحلیلی آمریکایی در ادامه مقاله خود اینگونه آورده است: آنها این حقیقت را که رای 6/62 درصدی احمدی نژاد در انتخابات امسال در اصل به مانند 69/61 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 است، نادیده می‌گیرند. در سال 1384 علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری پیشین ایران شکست سختی را [در مقابل احمدی‌نژاد] متحمل شد.
پولیتیکو می‌افزاید: شوک "کارشناسان ایران " درباره نتایج انتخابات جمعه در اصل به طور کامل خود ساخته است یعنی بر اساس فرضیات مرجح و تفکر آرزومندانه اتفاق افتاد.
با وجود آنکه انتخابات ایران از لحاظ استانداردهای غربی آزاد نیست، اما جمهوری اسلامی یک سابقه 30 ساله در برگزاری انتخابات به شدت رقابتی ریاست جمهوری، پارلمانی و سطوح محلی دارد.
به مانند بسیاری از رسانه‌های غربی، بیشتر "کارشناسان ایران " آمریکا با اغراق درباره "برتری " میرحسین موسوی در هفته‌های پایانی رقابت‌های انتخاباتی سخن می‌گفتند. از این مهمتر، آنها به مانند سال 1384 درباره کارایی احمدی نژاد به عنوان یک سیاستمدار و نامزد انتخاباتی مردمی دچار بی توجهی شدند. "کارشناسان ایران " آمریکا فراموش کردند که چگونه احمدی نژاد توسط بیشتر ایرانیان به عنوان پیروز مناظره‌های تلویزیونی با سه رقیب مخالف خود به ویژه مناظره با موسوی شناخته شد.
این پایگاه تحلیلی آمریکا در ادامه نوشت: پیش از مناظره‌ها، نزدیکان موسوی و احمدی نژاد به طور خصوصی اشاره کرده بودند که آنها از برتری حمایت‌ها از موسوی آگاه شده‌اند اما پس از مناظره‌ها همان افراد اعلام کردند که حضور موثر احمدی نژاد و از سوی دیگر مناظره بی‌قاعده موسوی جایگاه رئیس جمهوری فعلی را بهبود داد.
اساسا، "کارشناسان ایران " آمریکا بطور منسجم پایگاه حمایتی احمدی نژاد را دست کم گرفتند.
پولیتیکو در ادامه به نظرسنجی‌های پیش از انتخابات اشاره کرد و نوشت: یک نظر سنجی که پیش از انتخابات 22 خرداد توسط یک سازمان غربی که دارای روش اصولی شفافی برای انجام نظر سنجی است و با تلفن از 11 تا 20 مه (21 تا 30 اردیبهشت) انجام شد، مشخص کرد که احمدی نژاد 20 درصد نسبت به موسوی پیش است. این نظرسنجی پیش از مناظره‌های تلویزیونی که همانطور که گفته شد احمدی نژاد به خوبی ظاهر شد و موسوی عملکرد ضعیفی داشت، برگزار شد.
"کارشناسان ایران " آمریکا تصور می‌کردند که اوضاع اقتصادی نه چندان خوب در ایران چشم اندازهای انتخاب مجدد احمدی نژاد را تضعیف خواهد کرد. اما صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد ایران در واقع رشد آرامی را در سال جاری میلادی خواهد داشت (در حالیکه بیشتر کشورهای عربی خلیج فارس در رکود اقتصادی قرار دارند).
به نظر می‌رسد شمار قابل ملاحظه‌ای از ایرانیان شامل افراد مذهبی، اقشار کم درآمد جامعه، کارمندان دولت و بازنشستگان بر این باورند که سیاست‌های احمدی‌نژاد به نفع آنهاست.
و در حالی که بسیاری از ایرانیان از تورم شکایت می‌کنند، نظرسنجی موسسه اروپایی تی‌اف‌تی اعلام کرد که بیشتر رای دهندگان ایران احمدی نژاد را مسئول تورم نمی‌دانند.
این پایگاه تحلیلی آمریکا همچنین نوشت: "کارشناسان ایران " آمریکا اعلام کردند که مشارکت بیش از 80 درصدی روز 22 خرداد باید به نفع موسوی باشد اما این خط تحلیلی تنها بیانگر یک سری فرضیات بود.
این گزارش می‌افزاید: پیروزی احمدی نژاد ممکن است اوباما و مشاوران ارشد وی را مجبور به کنار آمدن با نقایص و تضادهای داخلی رویکرد آنها در قبال ایران کند.
جمهوری اسلامی، نظامی با مراکز قدرت چند گانه است که درون این نظام اتفاق نظری قدرتمند و پایدار درباره مسایل بنیادین امنیت ملی و سیاست خارجی از جمله برنامه هسته‌ای و روابط با آمریکا وجود دارد.


نویسنده:مجید نصرتی  

نوای سایت

تبلیغات سایت

 

ارتباط آنلاین

آخرین ارسالی ها
فرزندانهاشمی
پنج پیشنهاد روزنامه امریکایی به اوباما برای تشدید آشوبهای تهران
افشاگری مجله آلمانی شوایتس
گزارش تجمع دانشجویان مقابل دادستانی تهران
اعلام برائت آیتالله خزعلی از فرزندش
/تکرار/ با حضور پر شکوه مردم؛
اطلاعیه معاونت ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر رییسجمهور:
مصطفی پورمحمدی در نامهای خطاب به موسوی:
راهپیمایی 150 کیلومتری طلاب قم برای بیعت با رهبری
کدخدایی:
حرکت خودجوش موتورسواران حزب الله در تهران برگزار شد
فرزند و برادر دو شهید حوادث اخیر در گفتگو با فارس:
سیدحسن نصرالله حضور گسترده مردم ایران در انتخابات را ستود
مشاور سابق اطلاع رسانی و ارتباطات هاشمی رفسنجانی
یگاه تحلیلی پولیتیکوی آمریکا:
[همه عناوین(71)][عناوین آرشیوشده]

Atom | RSS 1.0 | RSS 2.0 | RSD | Email | Valid CSS3| modafeclip 2.0
Design:ModaFeclip.com
.تمامی حقوق مطالب، تصاویر و طرح قالب برای مدافع کلیپ محفوظ است، نقل و استفاده از آنها در سایت ها و نشریات تنها با اجازه مدیران امکانپذیز میباشد